איך להוציא יותר מהפלאפון שלכם

היי חברים! איזה כיף לראות את כל הפרצופים המחייכים שלכם! בסרטון של היום אעזור לכם להבין איך אתם יכולים להוציא הרבה יותר מהפלאפון שלכם. נבנה יחד סטודיו קטן מדברים שיש לכולם בבית, ונצלם עוגיות מעולות מבצק פריך עם תאורה פריכה וכיפית! אז בואו נתחיל.

הצעד הראשון בדרך לצלם תמונות טובות יותר בפלאפון הוא לקרוא את הבלוגפוסט שיציע לכם 5 טיפים וטכניקות איך לצלם טוב יותר. כמו שאני מזכיר בכל פוסט, הדבר הכי חשוב הוא קודם כל אור. תבחרו חדר בבית שלכם שיש שם הרבה אור. בשבילי זה הסלון. יש לנו אובייקט יפה - עוגיות פריכות במילוי מגניב. עכשיו אנחנו צריכים למצוא משטח שעליו נצלם. בסלון שלי יש שולחן מעץ יפה עם השתקפות. עכשיו אנחנו צריכים למצוא רקע. העוגיות שלנו בהירות עם ממרח כהה ולכן רקע כהה יתן לנו קונטרסט (ניגודיות) ויבליט את העוגיות. אני משתמש בבקבוק מים מלא בשביל קונטרה וזה ישמע קצת מוזר אבל תבנית האפייה הזאת היא רקע מעולה וזול! צלחת בהירה שתתרום לנו לניגודיות ולהבלטה של העוגיות. נעמיד את הכל ונבחן את התנהגות האור על העוגיות עד שנמצא זווית שמחמיאה לעוגיות. בשבילי תאורה צידית עושה את העבודה.

עכשיו מה שנשאר לנו הוא למצוא חבר שיעזור לנו לפזר אבקת סוכר מעל העוגיות בשביל אקסטרה דיטיילס (פרטים). ויאללה נתחיל לצלם!!!

אחרי שסיימנו לצלם נבחר את התמונה או התמונות שהכי אהבנו ונפתח אותן באפליקציית עריכה. אני אוהב להשתמש בsnapseed וממליץ עליה בחום כיוון שהיא חינמית לגמרי וכל הכלים שיש בה זמינים לכולם. נבחר מקום סבבה שנוכל לשבת בו בכיף ולערוך את התמונות שלנו.

הסנאפסיד מציע הרבה כלים אבל אני אעבור אתכם על אלו שאני בטוח שיעזרו לכם. את השינויים אני אוהב לחלק לשלושה חלקים: אור, צבע ואסתטיקה.

הכלים הם באנגלית ואני ממליץ לכם ללמוד אותם גם באנגלית כי כמעט כל הכלים משותפים לכל האפליקציות ותוכנות העריכה והן כולן באנגלית.

הכלי הראשון שאני אוהב להשתמש בו הוא white balance. בעברית זה נקרא איזון לבן והמטרה של הכלי הזה היא לעזור למצלמה לאזן את הצבעים ככה שאובייקטים שלבנים במציאות יהיו לבנים גם בתמונה. שינויים באפליקציה מתבצעים על ידי החלקה ימינה או שמאלה האיזון הזה מתבצע על ידי איזון בין שני דברים: טמפרטורה וטינט. טמפרטורה היא איזון בין חום התמונה לקור התמונה: בין צהוב לכחול. טינט הוא איזון בין המג׳נטה - סוג של וורוד, לבין הירוק. שני הדברים האלו בדר״כ הולכים ביחד - בדרך כלל אם נחמם את התמונה אנחנו נצטרך להוסיף גם מג׳נטה. אם נקרר את התמונה, בדר״כ נצטרך להוסיף גם ירוק.

הכלי השני שאני אוהב להשתמש בו נקרא tune image. הכלי הזה עוזר לנו לשלוט באור שבתמונה. יש לנו את brightness - בהירות, contrast - ניגודיות (כמה השחורים שחורים והלבנים לבנים), saturation - רווית הצבעים, כמה הצבעים חזקים, ambience - אווירה. זה אלגוריתם שמשנה את כל הפרמטרים שבtune image ביחד. זאת אופציה שקיימת במספר אפליקציות עריכה אבל לא בכולן. Highlights הם האזורים הכי בהירים בתמונה - ההדגשים. Shadows הם האזור הכהים - הצללים. Warmth שולט בחמימות התמונה. אתם יכולים לבצע שינויים גדולים כדי לראות את השפעת הכלים על התמונה שלכם אבל אני ממליץ לבצע שינויים בצורה איטית ולא חזקה מידי כדי שיהיה לכם יותר שליטה על התמונה שלכם.

הכלי הבא שאני אוהב הוא details. בכלי הזה נוכל לשלוט בכמה פרטים אנחנו נראה בתמונה. השינויים כאן מעשים על ידי שינויים בstarcture - מבנה התמונה (מזכיר מאוד את הclarity בלייטרום למי שמכיר). במוסך אפשר לחזק את הsharpness - חדות הפרטים בתמונה.

הכלי הבא שאני אוהב הוא perspective. הכלי הזה יעזור לכם לתיקוני פרספקטיבה קטנים - למעלה למטה ושמאלה ימינה. Expand יעזור לכם להגדיל את התמונה על ידי השלמת החסרים עם אלגוריתמים חכמים שמנחשים מה צריך להיות בחלק החסר.

הכלי הבא, וכאן אני מבקש את מלוא תשומת ליבכם, הוא selective. הכלי הזה עוזר לנו לבצע שינויים מקומיים. כשהעיגול עם החץ מזון בכחול אנחנו מוסיפים נקודה חדשה. ניתן לשלוט על גודל האסור שבו אנחנו שולטים עם הגדלה או קטנה עם שתי אצבעות. מה שמופיע באדום על המסך הוא האזור שבו נבצע שינויים. גם הכלי הזה משתמש באלגוריתמים חכמים שעוזרים לו להבחין בצורות ועצמים ועוזרים לו להבין מה אתם רוצים לבחור. בתמונה שלנו למשל נוכל להשתמש בכלי הזה כדי לחזק את אבקת הסוכר. בנוסף נוכל לשלוט על הבהרת או הצללת אזורים ספציפיים וככה נתרום לעומק שבתמונה ולקונטרסט שבה. הכלי של הbrush (מברשת) פועל בצורה דומה. אלו כלים חזקים מאוד שהשפעתם אדירה (!!!) ואני ממליץ בחום לחקור אותם.

הכלי המטורף הבא נקרא healing. הכלי הזה עוזר לנו להיפטר ממסיחי דעת בתמונות שלנו ולתרום אסתטיקה של התמונה. בתמונה שלנו יש פירור של עוגיה בצד ימין שלדעתי בולט ומושך תשומת לב. נעשה זום אין רציני על הפירוק, ונשתמש בכלי כדי להעלים אותו. הכלי הזה משתמש גם הוא באלגוריתמים חכמים שעוזרים לו להבין מה צריך להיות במקום שאתם בוחרים במקום מה שיש שם כרגע. אני ממליץ להיזהר בשימוש בכלי הזהב אתם קרובים לקצוות של צורה, כמו למשל הצלחת.

הכלי האחרון שאני אוהב להשתמש בו נקרא vignette. עם הכלי הזה נוכל להחשיך את השמצות של התמונה ולמשוך את העין של הצופהציותר למרכז התמונה.

אחרי שסיימנו עם השינויים האלו נוכל להתחיל לשחק איתה ולראות אולי יש פילטרים שמתאימים לנו. יש בסנאפסיד הרבה כלים מגניבים שיעזרו לכם לשחק עם הצבעים והאור בתמונות שלכם, אבל אני אוהב להשתמש באחד הזה שנקרא grainy film. בכלי הזה נוכל גם להוסיף grain - רעש, וגם להוסיף סטייל לתמונה (סטייל משפיע על כל התמונה, מזכיר מאוד פריסטים בלייטרום).

אני אוהב את זה ככה. כמובן שאין פה נכון או לא נכון ואת כל השינויים תעשו לפי מה שנראה לכם מתאים ואיך שבא לכם. עכשיו מתמונה הזאת שהתחלנו איתה, קיבלנו את התמונה הזאת:

לסיכום!

צילמתם טוב יותר מהשלב הראשון, ויכול להיות שיש לכם המון תמונות מעולות בפלאפון אבל אתם מוחקים אותן מהר מידי! עריכה יכולה לעזור לכם להוציא יותר מהתמונות שלכם, כמו שבבישול שפים מבצעים כל מיני פעולות על המרכיבים שלהם כדי לחזק את הטעמים של המרכיבים האלו. כמובן שאם התמונה לא טובה בהתחלה, גם עריכה מעולה ביותר לא תחלץ אותה מהצרה.

אשמח לשמוע את דעתכם על הסרטון של היום ועוד יותר אשמח לראות את התמונות שלכם אם גם אתם ניסיתם את הטיפים שהצעתי לכם היום. מוזמנים לצרף תמונות בתגובות או ליצור איתי קשר בפרטי.

הרבה אהבה ובריאות לכולם!

Yuval Elias

My name is Yuval Elias and I am a happy guy who is deeply in love with light, and life.
Based in Ashdod, Israel.

eliashots.com
Previous
Previous

תהליך היצירה שלי - מרעיון לתמונה

Next
Next

5 טיפים בדרך לתמונה המושלמת