10 טיפים וטריקים בלייטרום

יותר עומק

יותר צבע

יותר מהר

יותר כיף

לייטרום היא תוכנה אין סופית לדעתי. אפשר ללמוד כל הזמן עוד ועוד טריקים וטיפים קטנים שיתנו לכם עוד כלים לשחק איתם בתמונות שלכם. בסרטון הזה אספתי 10 מהטיפים הכי טובים שאני מכיר בשביל לעזור לכם להוציא את המיטב מהלייטרום.

חיזוק כחול camera calibration

יש הרבה דרכים בלייטרום כדי לחזק את הצבעים בתמונות שלנו. הטריק הבא יעזור לכם לחזק את

הצבעים בצורה טבעית שעובדת כמעט בכל תמונה.

כמו שלמדנו, הצבע בתמונות שלנו מתקבל בעזרת שלושה ערוצי צבע, שהם בעצם rgb - רד גרין בלו - אדום ירוק כחול.

בעזרת הכלי של הcamera calibration, אם נחזק את הרוויה של הערוץ הכחול - הוא יחזק לנו מאוד את

הצבעים בתמונה. לטעמי הוא עושה את זה בעדינות ובצורה שנראית טבעית ולכן אני ממליץ לכם בחום להתנסות איתו.

כמו שניתן לראות בתרשים הזה, כיוון שהצבע הכחול וגווניו נמצאים במינונים שונים בהרבה מהצבעים שאנחנו רואים בתמונה, החיזוק הזה מחזק לנו בתמונה כמעט את הצבעים שאנחנו רואים, ולא רק את הכחול שברור לנו.

Auto tone

אופציה זאת היא בעצם עריכה אוטומטית של התפריט הבסיסי בלייטרום, וזו דרך מעולה להתחיל לערוך את

התמונות שלכם במיוחד אם אתם לדשים בכל העניין. ככה תוכלו ללמוד איך הדברים עובדים וגם תוכלו להמשיך להתאמן על שאר התפריטים מבלי ״להתמקצע״ בתפריט הבסיסי.

איפוס הגדרות

אם לוחצים פעמיים על כל סליידר הוא מתאפס. וזה יחסוך לכם הרבה זמן או הרבה לחיצות להכניס שם אפס וכו..

איזון.

אפשר לאזן את קו האופק שלנו עם הכלי הרגיל, ויש גם את הכלי שעוזר לנו למתוח קו וליישר לפיו את הפריים שלנו.

קיצורי דרך

אחד מהדברים החשובים בלייטרום הוא התפעול של התוכנה עצמה. עריכה יכולה לקחת הרבה מאוד זמן ולכן עלינו למצוא דרכים לייעל את העבודה שלנו, כדי שבסופו של דבר - נוכל ליצור יותר. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות את זה היא ללמוד איך להשתמש בקיצורי הדרך המובנים בתוכנה ש… יקצרו לכם את הדרך..

כפתורים אהובים: לפני אחרי, קרופ, חשיפה, רווח, לייברירי ודבלופ

לצערנו אי אפשר להגדיר לבד קיצורי דרך בלייטרום, אבל, אם תשימו את העכבר שלכם על כל כלי תוכלו ללמוד את קיצורי הדרך שלהם ולייעל את העבודה שלכם לאט לאט ולחסוך זמן של חיפוש בין כלים.

קליפינג - לא לשרוף את האוכל!!!

בעזרת המקש J התוכנה תסמן לנו באדום את כל הפיקסלים השרופים בתמונה, וככה במקום לסמוך על העין שלנו, נוכל להעזר בתוכנה שתראה לנו במדויק מתי אנחנו שורפים אזורים מסוימים ומתי לא.

דגימה של wb

יכול להיות שתיתקלו בהמשך בסצנה שמוארת מכמה מקורות אור שונים. בסצינה כזאת, יכול להיות שיהיה קשה למצלמה לפענח לבד את איזון הלבן בתמונות שלנו. בעזרת הכלי הזה אנחנו יכולים לדגום אזורים ניטרלים בצבעים שלהם והכלי יחפש לבד את האיזון הלבן הנכון בתמונה על סמך הדגימה שלנו.

המטרה שלנו היא לדגום אזור ניטרלי - כמו חולצה אפורה או קיר אפור או לבן - והכלי יזהה את הגוון של האור שמיתקבל שם והוא ינסה לפצות עליו כדי להביא את האיזון הלבן הכללי לנכון.

שינויים מקומיים

אחד הכלים שהם גלום הכי הרבה פוטנציאל הם השינויים המקומיים. בעזרתם אנחנו יכולים להוסיף עומק לתמונות שלנו, לחזק את תשומת הלב שפרטים מקבלים ולמשוך את העין של הצופה בהתאם לאיפה שאנחנו רוצים שהיא תלך.

להוריד בסוף -5 עד -15 בסטוריישן

הרבה פעמים כשנסיים לערוך את בתמונה אחרי שנשאבנו לבפנים וערכנו אותה במשך יומיים, יכול להיות שנרגיש שקצת הגזמנו עם הצבעים והעיבוד. טריק מגניב הוא להוריד סטורציה בסוף העיבוד שלנו, בין -5 ל-15

לדעתי זה עוזר לעדן את הצבעים שלנו ואת התמונה שלנו למצב יותר טבעי ואמיתי.

Reverse engineering ולמידה מפריסטים

בונוס טיפ טוב שבא לדבר על איך להשתפר. לדעתי שתי הדרכים הטובות ביותר להשתפר בעריכה, חוץ מלרכוש עוד כלים ולראות עוד מדריכים ולהתנסות לבד, זה לנסות לפענח מה קורה בתמונות שאתם אוהבים ולנסות להבין איך אפשר ליצור את אותם הדברים שאתם אוהבים.

בנוסף אני ממליץ בחום על שימוש בפריסטים. אפשר להוריד פריסטים גם בחינם באינטרנט, וברגע שתשימו אותם - תוכלו לעבוא על כל הכלים ולשחק איתם, לראות את ההשפעה של הדברים על התמונות שלכם ולפענח מהפריסט אחורה מה גורם לדברים להיראות כמו שהם נראים.

תודה שצפיתם בעוד סרטון שנוצר באהבה!! אם טתם נהנים מהתכנים כאן, אשמח שתעשו לייק לסרטון ותירשמו לערוץ כדי שאוכל להמשיך ליצור עבורכם.

אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לרשום בתגובות כדי שאוכל לעזור לכם ושכולם יראו או לפנות אלי בפרטי.

נתראה בסרטון הבא.

Yuval Elias

My name is Yuval Elias and I am a happy guy who is deeply in love with light, and life.
Based in Ashdod, Israel.

eliashots.com
Previous
Previous

Tone Curve נעים להכיר!

Next
Next

לייטרום - שינויים מקומיים